onsdag 30 maj 2012

Dåligt av Blueberry


Igår var jag inne på Blueberry Lifestyle och köpte en smoothie. Jag tycker deras smoothies är skitgoda - och dyra. Men eftersom de är så goda är det värt det, ibland. Jag var ensam kund igår och kunde kika lite extra på när de mixade just min smoothie. Jag misstänkte att det inte skulle vara färska bär i (korrekt) men var nyfiken på hur många de la i (ja jag lägger i fler i mina egna). Men döm av min förvåning när havremjölken åker fram och den inte är ekologisk!

Saxat från Blueberrys hemsida:


Miljö och CSR

Miljö och CSR är därför viktigt för oss och en viktig del av vårt koncept. Vi tycker dessa två delar hänger ihop med kroppslig hälsa. Om andra människor och världen mår bra, ja då mår vi också bra! Varje gång vi tar ett beslut kring t.ex. produktinköp, leveranser, tryckmaterial, arbetskläder, förpackningar eller nya rutiner ställer vi oss frågan – hur påverkar vårt beslut miljön och vår omvärld? våra medmänniskor? Det är en rutin/vana som gör att vi ibland har gjort lite ovanligare val – ”Mat, Människor, Miljö”.  MAT: Vi använder ekologiska och Fair Trade produkter så långt vi kan och vi kommer alltid att lista alla ingredienser vi använder.

Ekologiska produkter är bra för miljön och ekologisk havremjölk är inte skitknepig att få tag i faktiskt. Och som sagt, de tar ju betalt som att allting är jäkligt organiskt och ekologiskt och gud vet allt...

Egentligen är jag nog inte förvånad men trist att man alltid ska bli besviken. En annan grej jag alltid undrat över är var deras kyckling kommer ifrån? Jag äter den i och för sig inte men undrar hur fint den mår medan den lever?

1 kommentar:

Em sa...

Riktigt riktigt dåligt i sammanhanget! Och ja, fick mig att fundera över just kycklingen, det har jag inte gjort innan...