lördag 17 mars 2012

Hemgjorda proteinbars

I dag har jag haft vilodag från träningen. Istället har jag transporterat en ganska enorm lampa med mammas cab (nercabbat i mars check), varit på Mio och fraktat hem möbler, varit på Ikea och köpt plugg och skruvdragare och så vidare och så vidare (blev en ganska stor kasse), skruvat ihop köpta möbler, möblerat om, flyttat ut gamla möbler, bytt gardinstång och skruvat dit nya fästen och allmänt homestylat. Jag var igång mellan 10 och 19 ungefär - sen behövde jag äta och vila ryggen. Verkligen vilsamt... Men så himla roligt! Och när jag kör, då kör jag - som jag sagt förut. I sista hyllan skruvade jag i 32 skruvar, för hand. Man skulle inte använda skruvdragare stod det uttryckligen.

Nu är det finare än finast här hemma men eftersom det här inte är någon inredningsblogg och jag inte vill outa mitt hem på Internet får ni som känner mig komma hit och kolla istället. Ni är välkomna! Frysen är fylld med fika också.

Det var gudomligt med en dusch och ett fotbad efteråt och jag satte på lite jazzmusik i mitt "nya" hem och bakade några vändor med muffins och proteinbars. Barsen har jag inte bakat förut. Här kommer receptet om ni också vill testa! Jag ska inviga mina efter beachträningen imorn eftermiddag.



Proteinbars
  • 1 dl havregryn
  • 1 dl kokosflingor
  • 1 dl sötmandel
  • 1 banan
  • 2 msk agavesirap
  • 2 ägg
  • 1 dl proteinpulver med vaniljsmak
  • 2 askar Renée Voltaire Berry Boost
  • Kanel
  • Kardemumma
  • Vaniljpulver
Mosa bananen och mixa sen med resten av grejerna. Bred ut lagom tjockt på bakplåtspapper. Kör i ugnen på 175 grader så länge som möjligt. Ju längre desto knaprigare och godare! Jag hade inne mina i varmluftsungn i ca 30 min. På slutet flyttade jag dem från mitten till den övre delen av ugnen.  Fick inspiration till mina av Smaljeansen men gjorde en egen variant.

1 kommentar:

Malin sa...

Oh, spännande bakning!

Testade Paleomuffinsarna igår. Bättre än väntat så det blir bra mellis i kommande vecka! :D